Rehobothkerk

IMG_1473Al vrij snel na de stichting van Christelijke Afgescheiden Kerk in Aduard werd in 1850 een eigen, nieuw gebouwde kerk in gebruik genomen. Door een gestage groei van de gemeente besloot men een halve eeuw later tot het bouwen van een nieuwe kerk op de plaats van de oude. Deze nieuwe kerk werd in 1914 in gebruik genomen.

Als gevolg van ruimtegebrek is het kerkgebouw rond 1940 aan de zijkanten uitgebreid tot zijn huidige vorm. Het interieur is in het begin van de jaren ’60 gemoderniseerd. In het laatste decennium is de kerk binnen opnieuw geheel geschilderd en werd het dak en het voegwerk vernieuwd.

Adres: Burg. Seinenstraat 58, 9831PX, Aduard

Wilt u de gebruik maken van de Rehobothkerk? Neem dan contact op met Marten Wiersma – tel. 06-53536712.

Een uitgebreide geschiedenis van deze kerk is terug te vinden op: https://gereformeerdekerken.info/2020/02/06/de-gereformeerde-kerk-te-aduard-1/

Indien bovenstaande link niet meer bereikbaar is, hieronder te downloaden een pdf uitdraai van deze pagina’s.