Cantorij Aduard

Een cantorij onderscheidt zich van andere koren door zijn liturgische functie: de cantorij treedt niet op in een kerkdienst, maar neemt deel aan het geheel van de liturgie.

De cantorij van Aduard heeft momenteel 15 leden en wordt geleid door cantrix Nellie Bolhuis. Regelmatig ondersteunen we de diensten in zowel de Rehobothkerk als in de Abdijkerk.

Sommige liederen hebben een meditatief karakter, andere liederen zijn bewerkingen van psalmen maar ook het kyrie in verschillende uitvoeringen wordt in diensten door de cantorij gezongen. Verder verzorgt de cantorij van Aduard al sinds de corona periode met regelmaat Vespers in de Abdijkerk.

De vaste repetitiedag is de donderdag, ’s avonds van 19.30 – 21.00 uur in de Abdijkerk.

Muziek maken met elkaar is ook het delen van emotie. Het kan ontroeren, vrolijk stemmen, opzwepen, verdrietig maken of kippenvel geven. Muziek kan een mens tot rust brengen, maar ook in beweging zetten. Dat ervaren de leden van de cantorij óók.

Wilt u dit ook eens ervaren? U bent van harte welkom om mee te komen zingen of gewoon eens te luisteren. Voor meer informatie over repetitiedata kunt u bellen met de voorzitter Hielke Ozinga, tel. 06 20693176