Gemeenteavond 14 november 2022

De kerkenraad nodigt u van harte uit voor een gemeenteavond.

Afgelopen zondag heeft ds. Heleen Maat afscheid genomen van onze gemeente en nu moet er een invulling komen voor de ontstane vacature.

De kerkenraad heeft het voornemen om een interim-predikant in deeltijd te benoemen tot de samenwerking met andere gemeentes gestalte heeft gekregen. Taken van de interim-predikant zullen zijn

• voorzitten van kerkenraadsvergaderingen en gemeentebijeenkomsten.
  • uitvoeren van bestuurlijke taken.
  • onderhouden van contacten met de Abdijcommissie en Rehobothcommissie.
  • toewerken naar regionale samenwerking.

Op deze gemeenteavond zal worden gevraagd of u als gemeentelid kunt instemmen met de benoeming van een interim-predikant.

Daarnaast is de kerkenraad bezig om een kerkelijk werker in het pastoraat aan te stellen. Ook dit zal een functie in deeltijd zijn. Zijn/haar taken zullen zijn

• crisispastoraat
  • leiden van begrafenissen.
  • begeleiden van het ontmoetingspastoraat.

De kerkenraad wil graag bovengenoemde invulling van de vacature toelichten en met u bespreken. Om iedereen de gelegenheid te geven om deze gemeenteavond bij te wonen kunt u indien gewenst worden opgehaald en thuisgebracht met de auto. Daarvoor kunt u contact opnemen met de scriba (scriba@pkn-aduard of tel.: 050 4032160).

1. Opening
  2. Invulling vacature van de predikant
  3. Rondvraag
  4. Sluiting

Het is een korte agenda, maar wel met een belangrijk agendapunt. We hopen u daarom allen te mogen ontmoeten op maandag 14 november van 19.30 uur tot circa 20.30 uur in Het Hoge Hof!