Appostel app

Zoals al eerder meegedeeld, heeft het College van kerkrentmeesters en de Kerkenraad besloten om de Appostel-app te gaan gebruiken in onze gemeente om alle kerkzaken digitaal te gaan regelen. Het is een App om te gebruiken op uw tablet of iPad en/of op uw smarthone. Het is zeer eenvoudig in gebruik, vooral het collecteren. Ook collectebonnen kunt u nu digitaal op een gemakkelijke manier vanuit uw huis of op een andere plaats regelen.

Vooral het collecteren wordt van harte aanbevolen om dat op deze manier te gaan doen. Er zijn steeds mindere gemeenteleden beschikbaar om taken uit te voeren. Ook wordt het steeds lastiger om contant geld af te storten bij een bank, in ons geval moet dat bij de Rabobank in Leek.
In onze gemeente is daar maar één diaken voor beschikbaar, en dat is dan een zware verantwoordelijkheid voor 1 persoon. Vandaar ook deze stap om de Appostel-App te gaan gebruiken. Ook wordt de Actie kerkbalans via de App op termijn geregeld. Op deze manier kunnen we meer zaken regelen met minder vrijwilligers, die helaas minder beschikbaar zijn.

Uiteraard zijn er veel meer digitale zaken te regelen via de Appostel-App, zoals een agendafunctie. Waar wordt zondags de kerkdienst gehouden en wie gaat ervoor, dat komt allemaal te staan de in de App.

Ook is er een contactenlijst, van alle gemeenteleden die in de App staan vermeld. I.v.m. de privacy kunt u zelf beslissen wat u zichtbaar wilt hebben in de App, maar hoe meer gemeenteleden in de App staan, hoe eenvoudig je elkaar kunt bereiken. Het vervangt op termijn de jaargids van 2017-2018, alle gegevens kun je dan vinden in de Appostel App.

Ook alle verenigingen zoals kerkenraadsleden/ college van kerkrentmeesters e.d. staan vermeld in de App. Ook is De Schakel te lezen in de App, en eventueel andere nieuwsberichten zijn eenvoudig in de App te lezen. Kortom de Appostel-App wordt van harte bij u aanbevolen door de Kerkenraad en het College van kerkrentmeesters.

Appostel maakt het voor iedereen makkelijk om collectebonnen aan te schaffen, giften te schenken, gebruik te maken van de digitale collecte en deel te nemen aan uiteenlopende acties. Als aanvulling op de traditionele methodes spreekt Appostel alle generaties aan, waardoor een zo groot mogelijke groep mensen betrokken kan zijn bij de kerk.

Om de Appostel-App te gaan toepassen zijn een aantal datums gekozen in ’t Hoge Hof om te laten zien wat er allemaal mogelijk is. Ook kan gelijk de app worden geïnstalleerd, dan wel graag uw tablet of iPad of mobiele telefoon meenemen.

• Woensdag 9 november 16.00 – 17.30 uur en 20.00 – 21.30 uur
  • Woensdag 16 november 16.00 – 17.30 uur en 20.00 – 21.30 uur

Ook is er de mogelijkheid om bij u thuis langs te komen om de App te installeren. Dan graag even een afspraak maken met M.J. Wiersma.

Namens de Kerkenraad en het College van kerkrentmeesters wordt de Appostel App van harte bij u aanbevolen.